Zmiany na serwerze 100% Crits - info dla graczy
: 17 sty 2017, o 16:53
Jako że nasz 100% crits dostaje już wkrótce nowe IP (właściwie to już dostał), chciałbym wam wszystkim przedstawić nad czym pracowaliśmy, by jeszcze bardziej uprzyjemnić i uatrakcyjnić grę na serwerze.
Zdecydowaliśmy się na zmiany głównie z dwóch powodów:
Pierwszą zauważalną zmianą będzie coś, o czym na samym etapie planowania zmian jeszcze nie myśleliśmy - zmiana mapy. Z cp_orange_x5 przechodzimy na cp_orange_x_7, nieco ulepszoną wersję tej mapy. Mapa ma nieco więcej osłon, więc snajperzy nie powinni być tacy irytujący, choć ma to dwie strony - snajperzy z osłon też będą mogli korzystać. Secret za spawnem został odblokowany i wciąż można dostać się i budować na dachu. Zrywacz jest jeszcze w trakcie ulepszania mapy by prezentowała się (i grała się) lepiej, lecz ów jeszcze lepszą wersję wdrożymy w późniejszym terminie tak, by wszystko co można w niej dopracować było dopracowane - nie chcemy by gracze na swoich dyskach przetrzymywali 10 różnych wersji naszego orange... W ten sposób powstało cp_orange_x_7_minigun!
Wprowadzenie mapy tymczasowo przesunęliśmy z powodów technicznych, do tego czasu gramy dalej na orange_x5.
Drugą zmianą, którą chcielibyśmy wyróżnić jest zmiana sposobu, w jaki wszyscy gracze otrzymują 100% szansy na zadanie krytycznych obrażeń. Inny sposób skutkuje tym, że... graczom bronie już się nie świecą. Wbrew pozorom ta prosta zmiana przynosi co najmniej trzy kluczowe korzyści:
Inne zmiany, in no particular order:
Na tym również się nie skończy, myślałem też o dodaniu kilku broni tylko dla VIPów (lecz żadnych przesadzonych broni) czy "znerfieniu" snajpera w inny sposób.
Proszę wszystkich graczy o wyrażenie swojej opinii nt. zmian w tym temacie
Zdecydowaliśmy się na zmiany głównie z dwóch powodów:
- Chcemy zaoferować VIPom więcej możliwości by pomóc w opłacaniu serwera, oczywiście nie czyniąc od razu serwera "pay 2 win"
- Zmiana IP, nawet po ustawieniu przekierowania ze starego IP, spowoduje spadek ilości graczy, dlatego wprowadzając nowości na serwerze liczymy na to, że wszystko wróci do starej normy i serwer znów będzie pełen graczy
Pierwszą zauważalną zmianą będzie coś, o czym na samym etapie planowania zmian jeszcze nie myśleliśmy - zmiana mapy. Z cp_orange_x5 przechodzimy na cp_orange_x_7, nieco ulepszoną wersję tej mapy. Mapa ma nieco więcej osłon, więc snajperzy nie powinni być tacy irytujący, choć ma to dwie strony - snajperzy z osłon też będą mogli korzystać. Secret za spawnem został odblokowany i wciąż można dostać się i budować na dachu. Zrywacz jest jeszcze w trakcie ulepszania mapy by prezentowała się (i grała się) lepiej, lecz ów jeszcze lepszą wersję wdrożymy w późniejszym terminie tak, by wszystko co można w niej dopracować było dopracowane - nie chcemy by gracze na swoich dyskach przetrzymywali 10 różnych wersji naszego orange... W ten sposób powstało cp_orange_x_7_minigun!
Wprowadzenie mapy tymczasowo przesunęliśmy z powodów technicznych, do tego czasu gramy dalej na orange_x5.
Drugą zmianą, którą chcielibyśmy wyróżnić jest zmiana sposobu, w jaki wszyscy gracze otrzymują 100% szansy na zadanie krytycznych obrażeń. Inny sposób skutkuje tym, że... graczom bronie już się nie świecą. Wbrew pozorom ta prosta zmiana przynosi co najmniej trzy kluczowe korzyści:
- Gracze z drewnianymi komputerami ucieszą się z nieco większej ilości FPS, bo czasem nawet taka prosta rzecz jak świecąca się broń i efekty elektryczności wokół broni (https://wiki.teamfortress.com/w/images/ ... _Crits.png) mogły powodować u nich spadki wydajności.
- Szpieg dostaje "buffa" - dotychczas, przebranego szpiega można było łatwo rozróżnić po tym, że nie świeciła mu się broń, przez co każdy doświadczony gracz nie miał z rozpoznaniem szpiega żadnego problemu. Teraz bronie nie świecą się nikomu, więc ta metoda już nie będzie działać.
- To samo tyczy się niewidzialności wylosowanej na rtd - spostrzegawczy gracze mogli zauważyć, że ów niewidzialność nie usuwała wcześniej wspomnianego "efektu elektryczności", przez co takiego gracza można było wypatrzeć i załatwić.
Inne zmiany, in no particular order:
- Komenda !call/!calladmin, która umożliwia zgłoszenie gracza na serwerze i przekazanie informacji bezpośrednio adminom. Wszyscy admini otrzymują wiadomość od bota na Steamie o zgłoszeniu. Pamiętajcie, że nadużywanie tej komendy będzie srogo karane - nie zgłaszajcie kogoś, kto jeden raz na czacie rzucił przekleństwem!
- Jako że mamy regularnych "niepolskich" graczy, postanowiłem ułatwić im trochę życie, dodając komendę /language. Tam mogą zmienić język serwera na angielski, przez co większość komunikatów/menu będą mogli zrozumieć (wliczając w to listę perków/menu dla VIPów)
- Związane z poprzednim punktem - na serwerze działać będzie komenda !regulamin, oraz również !rules z anglojęzyczną wersją zasad.
- Teraz gracze mogą sprawdzać, kto namalował danego spraya, a admini mogą poszczególnym graczom zabronić ich malowania - bo wiadomo, że niektórzy dostają ataku serca na widok obrazków z R34...
- Zmiana sposobu wywalania bezczynnych graczy - od teraz robi to osobny plugin, który nie będzie wywalał adminów siedzących na spect, np. obserwujących podejrzanego gracza
- Zamiast wbudowanego w TFa nieco irytującego co niektórych graczy autobalance, teraz to plugin będzie pilnował drużyn. Gracze mogą również zagłosować na !votescramble, jeśli czują że przyda się przemieszanie drużyn. Tymczasowo wyłączone.
- Regularnie pojawiające się komunikaty na czacie informujące o możliwości zakupu VIPa oraz komendach dostępnych dla graczy.
- Ogólne porządki w pluginach (wywalenie pluginów, z których nikt nie korzysta)
- Dodatkowo, w razie konieczności powrotu na cp_orange_x5 przygotowałem plugin, który utrudni nieco życie szpiegom chcącym zabijać na spawnie przeciwnika - ci po max. 10 sekundach przebywania na nim będą nagrodzeni beaconem.
- Specjalna komenda /vip, która zwykłym graczom pokazuje korzyści ze wsparcia serwera (i wskazówki odnośnie tego, jak to zrobić), a VIPom pokazuje wygodne menu. Działa po polsku lub po angielsku, zależnie od wybranego języka.
- Natychmiastowy respawn - tick później i po śmierci znów wracają na spawn.
- Odporność na autobalance (i prawdopodobnie scramble)
- Nieco większa szansa na dobry efekt na RTD (60%)
- Działająca komenda !friendly
- Kolorowanie modelu gracza - teraz wzięte z pluginu FuncommandsX, który mam nadzieję będzie działał nieco lepiej
- I z korzyści, które dostępne były wcześniej: efekty do broni i rezerwacja slota
Na tym również się nie skończy, myślałem też o dodaniu kilku broni tylko dla VIPów (lecz żadnych przesadzonych broni) czy "znerfieniu" snajpera w inny sposób.
Proszę wszystkich graczy o wyrażenie swojej opinii nt. zmian w tym temacie